sábado, noviembre 13, 2010

QUADERNS VIRTUALS

Un altre mètode d’aprenentatge digital sorgeix del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i el que vol aconseguir és introduir al món virtual els quaderns d’exercicis tradicionals. El professorat a través d’aquests quaderns poden avaluar el progrés dels seus alumnes.

Aquests quaderns es distribueixen en un conjunt de fulls on apareixen unes preguntes i tot el material complementari de referència i per a consultar, aquestes preguntes també poden crear diàlegs entre el professor i l'alumne.

Cada quadern el trobem representat per un fitxer XML i d’elements com imatges, vídeos, àudios..., el fitxer segueix l’estàndard QTI, que defineix l’estructura de les fulles i preguntes del quadern.

Pot ser diferent segons com està estructurat, és a dir, l’aparença ( colors, text, lletra, imatge...) que li donem. Els professionals decideixen com ho volen fer segons el tipus d’alumnat que tinguin.

N'hi ha tres tipus:

- Estàndard: Tenen aquesta aparença per defecte o omissió.

- Infantil: Tenen un disseny més visual.

- Formal:  La seva aparença és més seriosa.

Les activitats que s’hi poden fer són:
  • Selecció: Són preguntes on s’ha d’escollir la resposta o respostes correctes d’una llista d’opcions.
  • Ordenació: S’ha d’ordenar una sèrie d’elements que apareixen desordenats. Per a posar-los correctament s’han de moure en posició adequada.
  • Emplenar espais: Tracta d’emplenar els espais en blanc amb la resposta que es cregui convenient.
  • Arrastrar: Permet moure cada resposta cap a la posició correcta.
  • Zones sensibles: Són preguntes en les quals es pot marcar zones o unir punts d’una imatge o dibuix
  • Dibuix: Són preguntes en que l’alumne pot dibuixar línies i polígons damunt una imatge.
A cada full es pot posar informació complementaria com a suport, ampliació o referència i també aquesta informació pot ser, d’àudio, vídeo, codi HTML...

En aquest enllaç trobareu més informació:    http://clic.xtec.cat/qv_web/ca/index.htm

No hay comentarios:

Publicar un comentario