sábado, noviembre 13, 2010

MICROBLOGGING

TWITTER

A part de les utilitats obvies del microblogging de crear una comunidtat, compartir links interessants i recordar dates d’exàmens, deures, etc., podem utilitzar-lo per al següent:


  1. Tweets històrics: preguntar als alumnes què escriurien a Twitter personatges històrics de rellevància en moments històrics.
  2. Monitoritzar els tweets relacionats amb termes d’interès: twitterfall ens ensenya tots els tweets en els que apareixen les paraules que volem, actualizan-se en temps real.
  3. Resumen: pide a los alumnos que lean un artículo y lo resuman en un tweet.
  4. Escriptura creativa / debat: s’escriu en Twitter el principi d’una història i és deixa que els alumnes la continuen. No es pot escriure de nou fins que no hagin escrit tos. Per a fer això s’ha d’acordar un "tag" comú (els tags son 4 o 5 caràcters que comencen por "#" i serveixen per a identificar tweets relacionats al començar tots els posts amb la mateixa clau, facilitant cerca i identificació). És pot utilitzar la mateixa tècnica per a un debat.
  5. Recollir opinions sobre un tema de tota la classe: és crea un compte de twitter associat amb el tema del que es vol saber l’opinió, i es demana als alumnes que escriguin en aquest twitter sobre aquest tema.
  6. Comunicar als pares el ritme de la classe: es crea un compte especial (per a no barrejar identitats) i es posa en coneixement dels pares.
  7. Enquesta amb Twitter: coneix l’opinió de la classe sobre un tema a través de twtPoll.
  8. Desenvolupament d’empatia i estudi literari: mentre estan llegin un llibre, es demana als alumnes que creen un compte de Twitter del personatge principal i vagin escrivint posts conforme la novel·la avança com si fossin el protagonista.
  9. Conceptes i vocabulari: pots postejar una paraula i pedir la seva definició, sinònims, antònims. També es poden postejar lletres i veure quantes paraules diferents es poden formar, o utilitzar twtPoll para que els alumnes pugin escollir entre diferents possibles definicions d’un concepte a estudiar, i després veure quants han encertat.
  10. Reunir datos del mundo real: les respostes que obtenim són sempre actuals i procedents d’altres persones amb veritables històries al seu darrere.
El dia en que siguem educadors pot ser no ens serà de gran utilitat amb els nostres alumnes,però sempre ho podem utilitzar amb els seus pares.
Amb aquest enllaç podreu crear el vostre propi twitter: http://twitter.com/

No hay comentarios:

Publicar un comentario